فروشگاه  نانوبوند​​​​​​​ (لیست همکار)

021-91016888  021-91017000
021-88171830    021-88171831

۰
کاتالوک نانوبوند

ورق آلومینیوم کامپوزیت ضدحریق FR چیست؟

ورق آلومینیوم کامپوزیت ضدحریق fr چیست؟

ورق کامپوزیت ضد حریق  پس از اینکه یکی از نماهای کامپوزیت شهر مسکو دچار حریق شد، استفاده از ورق کامپوزیت ضد حریق در نمای خارجی ساختمان بصورت قانون در آمد. در ایران نیز ورق های کامپوزیت چندین بار دچار حریق شده است لیکن هنوز استفاده از ورق کامپوزیت ضد حریق بصورت قانونی لازم الاجرا مطرح نشده است. اولین بار(سال۸۷) ورق کامپوزیت ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی در شهر تهران دچار حریق شد و سال ۹۵ نیز نمای کامپوزیت برج سلمان مشهد بدلیل عدم استفاده از ورق کامپوزیت ضد حریق و وزش باد شدید دچار سوختگی گردید و دود سمی بسیار خطرناکی را در محل آتش سوزی ایجاد نمود که این مقدار از متصاعد شدن این گاز میتوانست آسیب های جبران ناپذیری را برای استنشاق کنندگان آن فراهم آورد

 

 

ورق کامپوزیت ضد حریق یا در اصطلاح ورق کامپوزیت fr جهت مقاومت و استقامت بیشتر در مقابل آتش سوزی ها و خطرات احتمالی تولید شده اند. امروزه با گسترش علم، برای اغلب مشکلات بشری راه حلی پیدا شده اند. ورق های کامپوزیت نمونه ای نو ظهور در صنعت نمای ساختمان است که بسیاری از مشکلات و هزینه ها که در نما های سنتی دیده میشد، بر طرف نموده است. این محصول که حاصل ترکیب چندین علم است، چند سالی در بازار نما بکار گرفته شده است. در تولید نمونه های اولیه این محصول مشکلاتی از قبیل عدم مقاومت در برابر حریق وجود داشت که به مرور زمان و تمرکز کارخانجات جهت بر طرف کردن آن، مرتفع گردید

ورق های کامپوزیت FR که مخفف کلمه لاتین fire resistance ه معنای مقاوم در برابر حریق می باشد. این ورق ها از مواد معدنی ضد حریق تشکیل شده اند که می توان بعنوان یک نمای قابل اطمینان بکار برد. ورق های کامپوزیت ضد حریق NanoBond از استحکام و فرم پذیری بسیار مطلوبی برخوردار بوده و همواره می توانند در مقابل شرایط آب و هوایی گوناگون استقامت نشان دهند. این ورق ها از استاندارد های جهانی برخوردار بوده و در سازمان مسکن و شهرسازی و همچنین در سازمان آتش نشانی مورد تایید قرار گرفته اند.   ورقهای کامپوزیت ضد حریق - کندسوز نسبت به ورقهای کامپوزیت معمولی، دیرتر دچار حریق میشوند و به اصطلاح کند سوز هستند و گاز سمی کمتری را متصاعد میکند. هسته گریدa ورق های کامپوزیت ضد حریق از هیدرو کسید آلومینیوم و هیدروکسید منگنز با خلوصی بین 88تا90درصد ساخته شده است.

 

 

آشنایی با ورق کامپوزیت ضد حریق  نانوبوند:

ورق های کامپوزیت مقاوم در برابر آتش نانوبوند یا همان ورق کامپوزیت ضد حریق fr متشکل از لایه ای از ورق آلومینیومی در پائین و بالا، ماده مرکب غیر ارگانیک کند کننده سرعت سرایت شعله به سایر نقاط و مواد ضد حریق در اندازه نانومتری در مرکز پانل می باشد.عیار این ماده که متشکل از اکسیژن، مواد ریز غیر طبیعی و انواع زیادی از مواد با تراکم مولکولی بالا است، بسیار بالا می باشد. این ماده دارای خاصیت پایداری در برابر شرایط آب و هوایی متغیر و عملکرد فوق العاده است و نه تنها مشکل ضد حریق نبودن ورق های کامپوزیت آلومینیومی را بر طرف می کند بلکه به طور چشم گیری عملکرد دینامیکی قسمت های خم و یا تاشو پانل را که ضعیف ترین بخش یک پانل مرکب آلومینیومی می باشد، بهبود می بخشد. هر دو سطح با درجات پخت متفاوت توسط روش coil coating پوشش داده می شوند.

پایداری بالای ورق نانوبوند در برابر پوسته شدن رنگ و مسطح بودن پوشش :

ورق های کامپوزیت ضدحریق نانوباند در دمای بالا با مواد سفت کننده مولکولی با عملکرد بالا پیوندی می یابد تا به بالاترین سطح از لحاظ پایداری در برابر پوسته شدن برسد. 

سبکی و پردازش ساده ورق کامپوزیت ضد حریق آلومینیوم :

ورق کامپوزیت ضد حریق آلومینیوم نانوبوند به علت سبکی خود که می تواند منجر به کاهش فاجعه در زمین لرزه ها شود به آسانی قابل پردازش می باشد. سلسله مراتبی همچون بریدن، تسطیح کردن، نورد کردن و چند نوع شکل دهی با زاویه قائمه با ابزار ساده نجاری قابل انجام می باشد تا کار نصب پانل سریع و راحت شده و در نتیجه از میزان هزینه ها بکاهد.
همچنین قابلیت انعطاف پذیری ورق های کامپوزیت ضد حریق آلومینیوم در ابداع طرح های بدیع، کمک زیادی به طراحان کرده است.

خصوصیت ضد حریق ممتاز ورق های کامپوزیت آلومینیوم نانوبوند:
لایه مرکزی ورقهای کامپوزیت آلومینیوم از مواد پلی اتیلن غیر سمی دارای خصوصیات پایداری در برابر آتش ساخته شده دو لایه سطحی از جنس آلومینیوم می باشند که به سختی می سوزند و در برابر آتش ایمن می باشند. 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید